воскресенье, 12 апреля 2020 г.

Дистанційне навчання

                                     Природознавство 5 клас

Відповіді на письмові завдання надсилати на електронну пошту   t0661794287@gmail.com
             (потрібно вказати прізвище та клас)


                          Урок 3                                                          13.04. 2020   (5-А,  В,    Д)

         Тема: "Різноманітність середовищ  життя і пристосування організмів до життя 

                     в кожному з них. Наземно-повітряне середовище."

     Живі організми населяють різні середовища : наземно-повітряне, водне, грунтове. Найрізноманітнішим за своїми умовами є наземно-повітряне середовище. Провідну роль серед чинників неживої природи тут відіграє освітленість, температура, вологість, газовий склад повітря. Характерною ознакою седовища є відчутні зміни температури впродовж доби і протягом року. Умови наземно-повітряного середовища сприятливі, тому світ його мешканців різноманітний. Тваринам властиві різні способи переміщення :бігають, стрибають, повзають, літають. У них добре розвинені  зір, слух, нюх.

     Завдання1 Прочитати параграф 40.
                        2. Продивіться відеофрагмент
                         https://www.youtube.com/watch?   v=6WUUdjnBpU4
                    3 За бажанням виконати  сторінку природодослідника
                                 (стор 150, 151 підручника)


........................................................................................................
                            Урок 4                                               17. 04. 2020 (5-А, В, Д )

                       Тема: "Водне середовище та його мешканці".

   Для багатьох організмів на Землі середовищем життя є вода. У водному середовищі світло і кисень розподілені нерівномірно, коливання температури не різкі. Рослини і тварини пристосовуються до життя.

 Завдання. 1. Прочитати параграф 41.
                 2. Запишіть у зошит ознаки, за якими можна визначити ,
                     що організм мешкає у водному середовищі.
                      Наведіть приклади організмів. 

...................................................................................................
                        Урок 5                                       24 .04. 2020            ( 5- А. В, Д )

                   Тема:"Грунт як середовище життя та його мешканці"

     Грунтовому середовищу властива висока щільність, у ньому достатньо води, неорганічних і органічних речовин, коливання температури незначні, проте недостатня кількість світла і кисню. До таких умов пристосовані різноманітні мешканці грунтового середовища. Вони, прокладаючи ходи у грунті, розпушують його, а завдяки бактеріям і дощовим червякам грунт поповнюється органічними речовинами.
  Завдання. 1. Прочитати параграф 42. Повторити параграфи 41 і 40
                    2. Продивитися відеофрагмент
                        https://www.youtube.com/watch?  v=VEPDXLLa2U  
                        (тварини, які мешкають у грунті)  
                     3. Заповнити таблицю  
         
Середовище

Мешканці
( по три  приклади організмів)
Пристосування до середовища життя
Водне




Грунтове




Наземно –повітряне



                                                                             
  ...............................................................................................................                

                                            Географія   6 клас

Відповіді на письмові завдання надсилати на електронну пошту   t0661794287@gmail.com
             (потрібно вказати прізвище та клас)


                           Урок 3              13.04. (6-Б, 6-Д)          15.04.   (6-А)        

      Тема: "Льодовики. Особливості утворення і поширення льодовиків. Багаторічна мерзлота."

    На Землі є місця, де температури повітря завжди від'ємні. Жити людині за таких умов майже неможливо, і в той же час учені стверджують , що ці райони надзвичайно важливі для клімату й у цілому для усього живого на планеті.
  Льодовик -це нагромадження льоду на суходолі, які утворилися в результаті багаторічного замерзання снігу.
   Умови утворення: протягом року від'ємні температури, опади у вигляді снігу, їх більше, ніж розтає. Межа, вище якої всі ці умови існують, - "снігова лінія".
  Висота снігової лінії на різних широтах: полярні (1000м);  тропічні (5300м) ; екваторіальні (4600м).
 Льодовики охоплюють 11% суходолу. Є на всіх материках, крім Австралії. 
     Типи льодовиків:
  1. Гірські (2%) утворюються в горах
  2. Покривні (на пласких територіях)   98%
      Шельфові (покривний сповзає в прибережні води)
      Айсберги (уламки льодовиків)
    Значення льодовиків
а) Постійно повільно рухаючись, здійснюють рельєфоутворювальну роботу: руйнування-перенесення-відкладання (морена).
б) Містять близько 70% прісної води Землі.
в)Відбивають сонячну радіацію, не дозволяючи перегріватися земній поверхні.
г) Гірські льодовики живлять багато річок.
     Багаторічна мерзлота- це постійно мерзлий шар землі. Займає 24% поверхні суходолу ( в полярних широтах і в районах із суворим кліматом Євразії та Північної Америки.)
    Наслідки: утруднено будівництво, заболочування, можливість створення надземних морозильних сховищ.

   Завдання.  1. Прочитати параграф 46
                     2. Продовжити речення   (письмово)
          а) Рівень, вище якого снігу випадає більше ніж може розтанути, -...
          б) Висота снігової лінії залежить від....
          в) Льодовики утворюються внаслідок багаторічного накопичення....
          г) Робота льодовиків полягає в руйнуванні,....
          д)Багаторічна мерзлота - це...
          е) Найбільший покривний льодовик Землі є в...
...............................................................................................................

                        Урок   4                               14.04 (6-Б)    16.04 (6-Д)     17.04 (6-А) 

                                    
   Тема: " Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі.
                 Термальні і мінеральні води."

        Коли ми п'ємо воду з криниці чи джерела, ми кажемо, що вона смачна. Чому ж вона відрізняється від води в річці чи водогоні? А деяку джерельну воду навіть призначають як ліки. 
  Підземні води-вода в гірських породах верхньої частини земної кори в трьох агрегатних станах. Накопичується внаслідок просочуваня дощових та талих вод або вод з мантії Землі. Підземні води вивчає наука гідрогеологія. Гірські породи, що пропускають воду, -водопроникні (пісок, гравій), що затримують, -водотривкі (глина, мергель, граніт). Шар гірських порід, що містять підземні води, -водоносний.
  Типи підземних вод.
1. Залежно від умов залягання:
а) Верховодка -сезонна вода в поверхневому шарі землі. Її кількість коливається відповідно до погодних умов.
б) Грунтові води - води в першому від поверхні водоносному шарі. Виходять на поверхню в місцях виходу на поверхню водотривкого шару у вигляді джерел. Рівень залежить від кліматичних умов.
в) Міжпластові води-води у водоносному шарі між двома водотривкими шарами. Виникають внаслідок не горизонтального залягання гірських порід і виходу на поверхню нижнього водотривкого горизонту. У разі прогину водотривких шарів води стають напірними (артезіанськими)
2. За вмістом солей:
а) прісні (до 1г/л);
б) солоні (1-35г/л)- мінеральні води;
в) розсоли (понад 35г/л) -мінеральні води для зовнішнього користування.
3. За температурою:
а) звичайні;
б) термальні (температура понад 20͒℃ )
   Значення підземних вод.
 а) живлять річки
 б) вода для населення і господарства
 в) мінеральні як лікувальні
 г) термальні для опалення, виробництва електроенергії, рекреації.

  Завдання.   1. Прочитати параграф 47
                     2. З'ясуйте, які мінеральні води є на території України 
                         та Кіровоградської області.

...............................................................................................................


                       Урок 5                        21. 04   (6-Б )   22. 04.  (6- А)  23.04.  (6-Д)
              
   Тема: "Значення вод суходолу для природи і людини.
                Охорона вод Світового океану і суходолу".

Значення води:
  1. Джерело питної води.
  2. Джерело ресурсів. (розведення риби інших тварин, видобуток сировини, як з води солі та інші розчинені корисні копалини)
 3. Вода-сировина для виробництва. (Воду у великій кількості використовують для виробництва більшості товарів споживання і для вирощування сільськогосподарської продукції)
 4. Джерело енергії. (На річках споруджують млини і ГЕС)
  5. Шляхи сполучення. ( Річки, озера, водосховища, канали є основою для розвитку водного транспорту).
  6. Рекреаційні можливості. (Водні об'єкти - місця відпочинку, занять спортом, естетичної насолоди. Мінеральні й термальні води використовують з лікувальною метою).
     Шляхи забруднення гідросфери:
 1. Викиди промислових і сільськогосподарських підприємств.
 2. Викиди сміття, виливи побутових стоків.
 3. Забруднення нафтою та продуктами її переробки внаслідок транспортування.
 4.Виснаження водних об'єктів шляхом надмірного забору води.
 5. Створення водосховищ уповільнює природне самоочищення річок.
      Наслідки забруднення.
1. Загибель та хвороби тварин, рослин.
2. Зміна природних комплексів (опустелювання, заболочування, засолення грунтів).
3. Хвороби людей.
    
      Завдання.   1. Прочитати параграф 48
                  2. Дослідіть, скільки в середньому води ви випиваєте щодня. 
                     Дізнайтеся, скільки води за місяць використовує ваша сім'я.
                    Яких заходів, на вашу думку, треба вжити для зменшення кількості.

.............................................................................................................

                                         Географія   10 клас

Відповіді на письмові завдання надсилати на електронну пошту   t0661794287@gmail.com
             (потрібно вказати прізвище та клас)


               Урок  2                           13.04.20;  (10-А)                 

   Тема: "Загальна характеристика Африки.Особливості ГП, склад регіону, сучасна політична карта. Райони збройних конфліктів, проявів тероризму. Природні умови і природні ресурси регіону. Населення Африки."


     Завдання. 1. Прочитати параграфи 27, 28
                      Виконати одне завдання з переліку:
         1) Кордони на політичній карті Африки: особливості делімітації та демаркації.
         2) Наведіть приклади країн Африки, у яких відбувалися збройні 
               конфлікти. Назвіть основні чинники їх виникнення.
         3) Які європейські держави мали колонії на африканському континенті?
             Як відбувається процес формування політичної карти?
         4) Що характерно для демографічної ситуації в найбільш відсталих
             країнах світу?
         5) Що характерно для природного руху населення?.
            Як це впливає на віковий склад та середній вік населення Африки?
         6)  Скласти туристичний маршрут для ознайомлення з найбільш 
             видатними природними об'єктами Африки.(презентація)
          7) Назвіть характерні ознаеи природних умов регіону.
          8) Дайте оцінку природним ресурсам Африки.
         
                


Комментариев нет:

Отправить комментарий